سایت  طبق برنامه Domain Authority جدید رو در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۹ – ۱۴ بهمن ۹۷ اجرا کرد.

قدرت دامنه یا دامین اتوریتی (Domain Authority) به یکی از استانداردای صنعت تبدیل شده تا قدرت یه دامنه نسبت به رتبه بندی اندازه گیری شه. سایت Moz متوجه شده که ثبات نقش مهمی در ارزش قدرت دامنه واسه مشتریان داره، پس هدف اطمینان حاصل کردن از اینه که قدرت دامنه جدید تغییرات زیادی رو بوجود میاره.

چی تغییر کرده؟

چیزی که در ادامه ذکر می شه بعضی از تغییرات فنیه که در قدرت دامنه جدید ایجاد شده، با ویرلن همراه باشین:

مجموعه (set) آموزشی:

از دید تاریخی، سایت Moz بیشتر بر قدرت دامنه آموزشی تکیه کرده تا یه مجموعه(set) غیرکاربردی و گسترده از یافته های جستجو. در واقع، این یه روش استاندارد در صنعت سئو بوده. اما Moz راهی واسه بهبود اون پیدا کرده، که باعث قابل اعتماد تر شدن Domain Authority می شه. قدرت دامنه جدید در درک سایتایی که واسه هیچ کلید واژه ای رنک نمی شن، در مقایسه با گذشته بهتر عمل می کنه.

الگوریتم آموزشی:

به جای تکیه بر یه مدل خطی پیچیده، Moz به سمت یه شبکه عصبی(neural network) حرکت کرده. این امتیازات زیادی رو شامل می شه، از جمله یه مدل بسیار دقیق تر که می تونه دستکاریا رو تشخیص بده.

فاکتورهای مدل:

Moz در مورد عوامل رتبه بندی(رتبه بندی) در بخش قدرت دامنه تا حد زیادی پیشرفت کرده. علاوه بر بررسی تعداد لینکا، حالا Moz قادر به ترکیب  نمره یه دامنه و پخش پیچیده لینکای اون براساس کیفیت و ترافیک، با سایرعوامله.

ستون فقرات:

در قلب قدرت دامنه، لینک اکسپلورر جدید موز Moz Link Explorer قرار داره. با بیشتر از ۳۵ تریلیون لینک، اطلاعات استثنایی Moz  کارای آماری رو به یه استاندارد پیشرو در صنعت سئو سایت تبدیل می کنه.

این یعنی چی؟

این پیشرفتای اساسی در بخش قدرت دامنه یه ملاک بهتر و قابل اعتمادتر نسبت به قبل ارائه میده.Moz حالا می تونه اسپما رو حذف کنه، اتحاد رو بهتر کنه و مهمتر از همه، Domain Authority رو براساس تموم تغییراتی که گوگل بوجود میاره، به روز کنه. این بدون معناست که وقتی که تغییری اتفاق بیفته، تماشاگر تغییراتی در قدرت دامنه هستین.

spam red round stamp

 

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۷ نکته برای نوشتن آگهی های تجاری جذاب

 

ما باید چه کاری انجام بدیم؟

از DA یا قدرت دامنه به عنوان یه ملاک نسبی استفاده کنین، نه یه ملاک مطلق.

اگه قدرت دامنه با سایتای دیگه مقایسه نشه، معیاری بی معنی میشه. مهم این نیس که قدرت دامنه سایت شما کاهش یا زیاد می شه مهم تغییراتیه که نسبت به رقبا ایجاد می شه. وقتی کهMoz  قدرت دامنه جدید رو راه اندازی کنه، مطمئن شید که نمره رقبایتان رو هم مثل خود بررسی می کنین، چون اونا به احتمال زیاد در جهت مشابه دچار نوسان می شن.

حتماً میدونید که چیجوری با تغییرات رو با مشتریان، همکاران و ذینفعان در میان بذارین.

دوم، آماده باشین که با مشتریان یا مدیران وب خود در مورد تغییرات و پیشرفتای قدرت دامنه گفتگو کنین. با اینکه تغییر همیشه جلب توجه می کنه و شاید مزاحمتی بسازه ، قدرت دامنه جدید بهتر از همیشه عمل می کنه و به اونا اجازه میده تصمیمات دقیق تری در مورد در پیش گیرند.

انتظار میره DA با گوگل همگام شه.

در آخر، توقع داشته باشی کهMoz  بازم به بهتر شدن بخش قدرت دامنه ادامه بده. همونطور که هر ساله صدها تغییر در الگوریتم خود بوجود میاره، Moz  می خواد که قدرت دامنه رو با تغییرات گوگل بیشتر هم جهت کنه. حتی وقتی که گوگل الگوریتم اساسی مانند پنگوئن یا پاندا رو بروزرسانی کنه، می تونین راحت خاطر باشین که قدرت دامنه Moz مثل همیشه در رابطه و به درد بخور میشه.