همه مردم، فارغ از زن یا مرد بودن دوست دارن موهای قشنگتر و سالمی داشته باشن. لازمه اینم تغذیه سالم و مراقبت از موهاست.

اما در کنار اون لازمه با کارای اشتباهی که در مراقبت از موهای خود انجام می دید آشنا شید و از ادامه‌ دادن اونا دست وردارین. واسه باخبر شدن از این موارد پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب رو بخونین.

۱- کوتاه نکردن سر موها

اگه نوک موها وز و بی حالت شده و خیلی راحت گره می خوره به این دلیله که به طور مرتب اونا رو کوتاه نمی کنین. نوک‌گیری کردن موها باید هر چند ماه یه بار صورت بگیره.
این باعث از بین رفتن موخورها و موهای مرده می شه و در نتیجه به رشد هر چی سریع تر مو کمک زیادی می کنه.

۲- رنگ کردن مو در خونه

 

 

بعضی از خانوما واسه صرفه جویی در هزینه های خود به آرایشگاه نمی رن و خودشون در خونه موهاشون رو رنگ می کنن. اگه در این مورد تخصص دارین که هیچ. اما اگه ندارین، حواستون باشه که رنگ کردن غیر اصولی موها در خونه می تونه دلیل ایجاد آسیبای جدی شده و هزینه های بیشتری روی دستتون بزاره.

۳- شونِه کردن یا حالت دادن موهای خیس

وقتی موها خیس هستن، احتمال شکستن و خرد شدنشون بسیاره. هم اینکه ریشه اونا ضعیف تره و راحت تر می ریزن. پس، هیچوقت وقتی که موها خیسه اونا رو شونِه نکنین. هم اینکه، وقتی سشوار می کشید، حجم خیلی از آب مو تبخیر می شه و این موضوع باعث خشک و شکسته شدن موها می شه.

قبل از شونِه کردن موها، اونا رو با هوله خشک کنین.

۴- به کار گیری شونِه و برسای کثیف

وقتی برس موها شامل مقدار زیادی مو و پوست مرده س ازش استفاده نکنین. پوست مرده بهترین بستر واسه رشد باکتری و میکروب بشمار میره. فارغ از چندش‌آور بودن برس پر از مو، این وسیله می تونه  شکلای جور واجور میکروبا رو به کف سر شما منتقل کرده و موجب آلودگی سرتون شه.

حتما پس از هر بار شونِه کردن سر، موهای اضافه رو از برس در بیارین. برس رو هر چند وقت یه بار بشورید تا از تمیز بودن اون مطمئن شید.

۵- موهای خود رو هر روز شامپو نزنین و با آب داغ هم آبکشی نکنین

پیاز مو در کف سر روغن طبیعی تولید می کنن که واسه سلامت و حالت دار بودن موها بسیار لازمه. اگه سر خود رو با آب داغ بشورید، این چربیای لازم از بین می رن و در نتیجه موها خشک و زبر می شن.
هم اینکه، زیاد شستن موها هم دقیقا همین بلا رو بر سر مو می آورد. خوبه بدونین که بهترین حالت واسه شست‌وشوی سر، دو تا ۳ بار در هفته س.

این نوشته را هم از دست ندهید :   گشتی در جزیره پرنس ادوارد: لوکیشن سریال «قصه های جزیره»

 

موهای خود رو یه روز در میان با آب ولرم بشورید.

 

۶- از نرم کننده به جای شامپو استفاده نکنین

نرم کننده و شامپو دو محصول به طور کامل جدا از هم هستن و کاربرده های متفاوتی هم دارن. پس نمیشه اونا رو به جای همدیگه استفاده کرد.
نرم کننده خاصیت تمیزکنندگی نداره در نتیجه به مرور کف سرتون خارش می گیره. اول شامپو بزنین و پس از تمیز شدن موها و کف سر، از نرم کننده استفاده کنین.

۷- شامپوهای خود رو بعد از چند ماه عوض کنین

اجناس جور واجور و زیادی مخصوص موهای نازک، کلفت، رنگ‌شده، چرب، خشک و … در بازار وجود دارن که می تونین براساس تغییراتی که روی موهاتون اعمال کردین، از اونا استفاده کنین. اگه تازگیا موهای خود رو رنگ کردین، شامپویی بخرین که مخصوص موهای رنگ شده.

۸- موهای خود رو زیاد و از ریشه شونِه نکنین

اگه موهای خود رو خیلی سفت و از ریشه شونِه کنین، اونا رو در برابر ریزش قرار می دید. زیاد شونِه کردن موجب ضعیف شدن ریشه ها می شه.
پس، وقتی موها صاف هستن و به شونِه نیاز ندارن، اونا رو شونِه نکنین.

اول پایین موها رو شونِه کنین تا همه گره ها باز شن. بعد از ریشه به ساقه برس بکشین. این کار از ریزش مو پیشگیری می کنه.

۹- سفت بستن موها

شاید احساس کنین که با کشیدن و سفت بستن موها قشنگتر میشین، اما باید بدونین که این کار به موهای شما آسیب زیادی وارد می کنه.
چون با این کار در حال کشیدن ریشه مو هستین و به مرور ریشه ضعیف شده و مو ریزش پیدا می کنه.

۱۰- زیاد زیر نور آفتاب نباشین

همون قدر که نور آفتاب می تونه واسه پوست و بدن به درد بخور باشه، واسه اون ضرر هم داره.
وقتی واسه ساعات طولانی در روز زیر نور خورشید وای میستین، در واقع موهای خود رو در برابر پرتوهای فرابنفش قرار می دید که باعث خشک و شکننده شدن موها می شه.
اگه به هر دلیل زیاد در آفتاب هستین، حتما از کلاه یا روسری استفاده کنین.