در حالی که امروز بسیاری انتظار سخنرانی دونالد ترامپ در سازمان ملل و عواقب اونو میکشن، رییس جمهور آمریکا از خودرو جدید مخصوص خود رونمایی کرد.
بعد از ۱۰ سال خدمت، در آخر لیموزین کادیلاک قدیمی ریاست جمهوری آمریکا که لقب «هیولا» (The Beast) رو داشت به طور رسمی بازنشسته شد و با ورود دونالد ترامپ به شهر نیویورک واسه شرکت در مجمع عموی سالیانه سازمان ملل، از خودرو زرهی جدید اون رونمایی شد.
براساس تصاویر منتشر شده، ظاهر این خودرو فرق ساده ای نسبت به مدل قبلی داره و اونو مثل سدانای مدل Escalade  ساخته ان.

چیزی که در همین روز اول میشه در مورد این خودرو گفت اینه که هیولای مشکی جدید ریاست جمهوری آمریکا بزرگ و بلنده. درست مانند هیولای قبلی، این کادیلاک جدید هم براساس پلتفرم وانتای جنرال موتورز و بسیار سفت و با قابلیتای حفاظتی پیشرفته ساخته شده.
وزن اون بین ۱۵٫۰۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ پوند (۶٫۸۰۰ تا ۹٫۱۰۰ کیلوگرم) بوده و نمیشه در مورد قابلیتای حفاظتی اون در شرایط الان صحبت کرد اما مطمئنا از بروزترین تکنولوژیای زرهی در اون استفاده شده.
کار روی لیموزین جدید رییس جمهور آمریکا از سال ۲۰۱۳ شروع شد اما جزییات بسیاری در مورد این خودرو سری نگه داشته شده.
این خودرو جدید مثل نسخه قبلی از ترکیب صندلی ۲+۳+۲ برخورداره.

از این خودرو به طور خاص و کلی واسه انتقال دونالد ترامپ از محل فرود هواپیما یا هلی کوپتر مخصوص ریاست جمهوری تا مقصد اون در طول روزای رسمی خدمت استفاده می شه.
خودرو جدید رییس جمهور آمریکا واسه اولین بار روز یکشنبه در باند فرود هلی کوپتر وال استریت در منهتن رویت شد.
واسه ساخت این خودرو، دولت آمریکا در سال ۲۰۱۴ قراردادی به ارزش ۱۵٫۸ میلیون دلار با جنرال موتورز بست که شامل ساخت چندین خودرو لیموزین در فازهای سه گانه میشه. ولادیمیر پوتین هم چند ماه قبل از اولین خودرو وطنی مخصوص رییس جمهور روسیه رونمایی کرده و به کار گیری لیموزینای مرسدس بنز مخصوص خود رو رها کرد.
شی جین پینگ هم تازگیاً لیموزین جدید خود رو دریافت کرده و در سفر قبلی خود به آفریقا در ماه گذشته ازش استفاده کرد.

اما خودرو موسوم به «هیولا» نقش ظاهری بیشتری در میان دیگه خودروهای رهبران جهان داره و خیلی از علاقمندان بخش خودرو در سراسر جهان اخبار مربوط به اونو دنبال می کنن. حتی کیم جونگ اون، رهبر جوون کره شمالی، که می گن علاقه زیادی به شکلای جور واجور خودروهای لوکس و مجهز داشته و ناوگانی از این خودروها در اختیار داره هم هنگام ملاقات با دونالد ترامپ در سنگاپور، نگاه خاصی به خودرو رییس جمهور آمریکا انداخت.

این نوشته را هم از دست ندهید :   پیشنهاد تشکیل کمیته گردشگری مجازی در سازمان میراث فرهنگی

ایشون هم از ناوگانی از خودروهای مرسدس پولمن گارد استفاده می کنه که واسه سالای اول دهه الان هستن. از ویژگیا و امکانات عجیب خودرو جدید رییس جمهور آمریکا که طبقه بندی شده نیستن میشه به زره کلفت اون در نوعای جورواجور و لایه هایی که می تونن حمله مستقیم رو دفع کنن، توانایی مقاومت در برابر مین و طراحی خاص بدنه واسه مقاومت در برابر حملات شبیخونی اشاره کرد که باعث شده وزن و حجم این خودرو شدیدا زیاد شه.

سیستم تعلیق پیشرفته خودرو نامبرده باعث شده که این قلعه متحرک بسیار مطمئن و چابک بوده و در مواقع خطر، راننده بتونه عملیات پیچیده فرار و مانورهای تهاجمی مانند پیچشای J شکل در فضاهای تنگ رو خیلی راحت بکنه. یه سیستم سرکوب آتیش سوزی در درون خودرو تعبیه شده که باعث می شه حتی در بدترین حوادث و تصادفات هم سرنشینان دچار سوختگی نشده و در درون یه پیله حفاظت شده زنده بمونن. تایرها با رشته های کولار تقویت شده و امکان پنچر شدن اونا وجود نداره و اینجوری لیموزین رییس جمهور آمریکا حتی پس از مورد اصابت قرار گرفتن هم به راه خود ادامه میده.

اسکلت این خودرو بسیار سفت و تقویت شده تا بتونه وزن سنگین اونو تحمل کنه.
بدنه خودرو هم نسبت به دنیای بیرون به طور کاملً عایق بوده و یه سیستم محیطی نظامی به کار رفته در اون باعث می شه که سرنشینان در صورت حملات اتمی، شیمیایی و بیولوژیکی در امان باشن. سیستم رانندگی دید در شب و یه سیستم ارتباطی بسیار پیشرفته که به شبکه بی سیم بسیار امنی متصله هم در این خودرو هست.
کیسه های خونی که با گروه خونی دونالد ترامپ همخوانی دارن در درون یخچالی در درون خودرو نگهداری می شن تا در صورت بروز خونریزی به هر دلیلی، امکان تزریق سریع اونا وجود داشته باشه.

ماشین فرانکشتاین؛ خودرو ضد گلوله، ضد بمب و غیر قابل پنچر شدن ولادیمیر پوتین

بولینگر بی ۱: اولین خودرو برقی آفرود کاملً آمریکایی با قابلیتای وانت و لندروور

با سریع ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شید