نوروز در استان آذربایجان غربی هم حال و هوای خاص خود رو داره به خصوص در نوروز ۹۷ که خاص برنامه های جالبی مانند مراسم نوروزگاهی از سوم تا نهم فروردین ۹۷ در شهرهای این استان دیدنی کشور برگزار می شه.
اگه قصد سفر به یکی از نقاط جذاب واسه طبیعت گردی و آشنایی با تاریخ هزاران ساله این مرز و بوم رو دارین، سفر به دیار هزار و یه شب و تخت سلیمان رو در نظر داشته باشین.

گزارش امروز سرویس گردشگری ما، شما رو به یکی از دیدنی ترین نقاط ایران می بره/

با ما همراه باشین.

سفر به آذربایجان غربی: رنگین کمون اقوام و آیینا

این استان از نظر تاریخ غنی و پر از رمز و رازه و این رو محققان تاریخ و ایرانشناس خوب درک کردن. تخت سلمیانش، یکی از آثار ثبت شده ایران در فهرست یونسکو بوده که هرساله با استقبال خوبی از طرف گردشگران بین المللی مواجه می شه. واسه جستجو و ماجراجویی، استان آذربایجان غربی مقصد خوبی واسه گردشگران خودمونی و کوله پشتی گرده.

جاذبه های تاریخی و طبیعی استان آذربایجان غربی هم کم از استانای تاریخی ایران نیس.
آتشکده آذرگشسب در تکاب، تالاب چملی یا جزیره چمن متحرک در تکاب، زندان برنجه در تکاب، تخت سلیمان در تکاب، پل قطور در خوی، آبشار خرپاپ در پیرانشهر، سنگای افسانه ای روستای خورنج در پیرانشهر، دریاچه ارومیه، ییلاق سیلوانا در ارومیه، دریاچه مارمیشو در ارومیه، کوه دالامپر در ارومیه، دره زولاچای و غارهای قارنی یاروق در سلماس، قره کلیسا در چالدران و کلیسای زور زور در ماکو و هم منطقه آزاد ماکو، فقط بخشی از دیدنیای این استان مرزی و قشنگتر هستش.

دریاچه ارومیه که به خاطر بارندگیای خوب زمستونی، وضعیت بهتری نسبت به قبل داره، یکی از جاهاییه که حتما در نوروز گرده های خود در این استان دیدنی در برنامه داشته باشین.

ارومیه گردی

مقصد اول گردشگران استان، مرکز این استانه که با مردمانی خونگرم و مهمون نواز مثل دیگه اهالی آذربایجان غربیا بوده و مناطق دیدنی بسیاری در نوروز ۹۷ داره. هیچ شهر و استانی در کشور ما نیس که اماکن تاریخی باحال و منحصر به فردی نداشته باشه. ارومیه هم پر از جاذبه های دیدنی و توریستیه که دیدن اونا رو پیشنهاد میکنیم. معروفیت ارومیه امروز به خاطر دریاچه ارومیه، بیشتر از قبل شده.

دریاچه ارومیه، بزرگترین سطح آبی کشور و دومین دریاچه آب شور دنیا هستش.
علاوه بر اون، بازار ارومیه، که نمایانگر ذوق معماری صفویه‌ است رو باید مثل بازار تاریخی قزوین و تبریز دید. عاشقان گردشگری تاریخی، میتونن به کلیسای ننه مریم، که یکی از قدیمی‌ ترین کلیساهای دنیاس برن. از دیگر مقصدهای گردشگری مهم استان میشه به قلعه کاظم داشی، که قلعه ‌ای از جنگ جهانی اول در میان آبای ارومیه‌ است اشاره کرد.
موزه ارومیه، بنای سه گنبد، جزیره اشک، مسجد جامِع ارومیه، آبشار سوله دوکل و دریاچه مارمیشو از جمله مقصدهای گردشگری شهر بوده که با استقبال خوبی از طرف ارومیه گرده های تریپ ادوایزر (بزرگ ترین سایت گردشگری جهان) مواجه شده.

این نوشته را هم از دست ندهید :   پیشنهاد تشکیل کمیته گردشگری مجازی در سازمان میراث فرهنگی

اقامت در ارومیه

اگه قصد ارومیه گردی دارین، پیشنهاد میکنیم در اسرع وقت نسبت به اجاره محل اقامت دست به کار شین. هتلای خوبی در این شهر هست که جواب گویی نیازای اقامتی ارومیه گردهاه. هتل بین المللی پارک دادلی در خیابون امام، و هتل جهانگردی ارومیه، در خیابون کاشانی جزء هتلای لوکس و گران این شهره و هتل ساحل در بلوار والفجر ۲ و هتل آریا، در اوایل خیابون طالقانی، از هتلای معمولی و ارزون تر هستش.
همه این اقامتگاه ها در ایام نوروز ۹۷ پر از مسافره. پس در اسرع وقت نسبت به رزرواسیون دست به کار شین. البته اقامتگاه های بوم گردی در ارومیه و بقیه شهرهای استان هم محل خوبی واسه اقامت گردشگران خودمانیه!

خوردنی جات ارومیه

ارومیه و همه شهرهای استان آذربایجان غربی، صنایع دستی و سوغات خاص خود رو داره و نمیشه به دیار نگارستان و گلستان اقوام ایرونی سفر کرد و ارمغان و تحفه ای از این سفر واسه دوستان و آشنایان نیاورد. ارومیه، جاییه که با نقل بیدمشک و حلواهای خوشمزه، شهره خاص و بیشتر. به غیر از شکلای جور واجور نقل بیدمشک (ابریشمی، گردویی، زعفرانی،…) و حلوای گردو و حلوای هویج که از مشهورترین سوغاتیای ارومیه هستش و بازارش در فروردین ۹۷ خیلی داغه، دیگه سوغات استان رو میشه کار دست هنرمندان خوش ذوق آذربایجان غربی دونست.

گلیم بافی، قالی و جاجیم بافی، شیشه و آبگینه، منبت، معرق، تابلو فرش و سفالگری از صنایع دستی و سوغات ارومیه س که می تونین اونا رو از بازارهای شهر جفت و جور کرد. یکی از بی نظیرترین بازارهای این شهر که توانایی ثبت در فهرست آثار جهانی هستش، بازار ارومیه‌ است.  مراکز خرید مدرن شهر مثل مجتمع تجاری بالاترین جایگاه  و مجتمع تجاری پردیس انتخاب خوبی واسه خرید صنایع دستی و سوغات خوشمزه استانه.

فاصله مرکز استان آذربایجان غربی تا شما

 

  • فاصله ارومیه تا تهران ۷۶۶ کیلومتر

 

  • فاصله ارومیه تا مشهد ۱۶۵۰ کیلومتر
  • فاصله ارومیه تا تبریز ۱۴۰ کیلومتر

  • فاصله ارومیه تا اصفهان ۱۰۴۰ کیلومتر

  • فاصله ارومیه تا شیراز ۱۵۳۴ کیلومتر
  • فاصله ارومیه تا بندرعباس ۱۹۸۰ کیلومتر

 

  • فاصله ارومیه تا اهواز ۱۱۰۰ کیلومتر

 

  • فاصله ارومیه تا زاهدان ۲۱۰۰ کیلومتر
  • فاصله ارومیه تا اردبیل ۳۶۰ کیلومتر

  • فاصله ارومیه تا یزد ۱۲۸۳ کیلومتر

  • فاصله ارومیه تا کرمان ۱۶۸۰ کیلومتر

تخت سلیمان تکاب و چمن متحرک گلی رو در سفرهای نوروزی خود به این استان سرسبز در نظر داشته باشین و واسه آشنایی با ظرفیتای گردشگری و اقامتی استان، با  اداره کل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی تعامل کنین. سرویس گردشگری ما آماده دریافت تصاویر آذربایجان غربی گردی شما در نوروز ۹۷ هستش.